Španělsko – exkurze žáků 8. a 9. tříd

Zahraniční exkurze ve Španělsku pro žáky 8. a 9. tříd ZŠ Otnice

V pátek 3. 6. 2022 jsme v 7.30 ráno autobusem vyrazili na zahraniční exkurzi se 46 žáky 8. a 9. tříd. Čekala nás cesta dlouhá 1.850 km přes Německo a Francii, která trvala celkem 25 hodin. Do španělského přímořského letoviska Estartit jsme dorazili následující den v 8.30 hod. Žákům jsme ukázali místní prostředí, hotel, bazén, písečné pláže, obchod s potravinami, obchůdky se suvenýry i místní přístav. Poté, co jsme se ubytovali, jsme šli prozkoumat písečné pláže „Costa Bravy“. Přivítaly nás hezké vlny a žáci si skákáním do nich moře velmi užili. Slunečné počasí přispělo k tomu, že se vykoupala velká většina žáků. Pak si šli vyzkoušet plážový volejbal, které si někteří žáci, které tato hra baví, velmi užili. Hráli opravdu kolektivně i velmi obětavě. Pan učitel Mgr. Jan Novák domluvil žákům, kteří měli zájem, oběd v místní restauraci. Po obědě mohli jít žáci do bazénu a odpoledne jsme si šli opět užít moře a plážový volejbal.

Následující den nás čekalo nejen koupání, ale i prohlídka města Pals, které se nachází asi dvacet minut jízdy autobusem. Jedná se o středověké historické město s hradbami, množstvím krásné subtropické vegetace a krásnou vyhlídkou na okolní krajinu.

V pondělí nás čekala dvouhodinová cesta do Barcelony, kde jsme navštívili snad největší evropský fotbalový stadion Nou Camp s kapacitou větší jak 99.000 diváků, kde hraje svá utkání klub „FC Barcelona“ . Podívali jsme se na výstavu trofejí klubu, do kabiny hostů, na místa, kde novináři komentují zápasy, i do hlediště. Na závěr si všichni prohlédli nákupní centrum s velkým množstvím reklamních předmětů tamního klubu.

Po přesunu do barcelonského přístavu jsme si došli na oběd a navštívili jsme místní obří akvária, kde jsme mohli vidět žraloky, piraně, rejnoky a podobné vodní tvory. Odpoledne jsme se podívali na sochu Kryštofa Kolumba, který ukazuje směrem k americké pevnině a na zajímavou vilu „Casa Batló“, kterou navrhl známý místní architekt Guadhí. Nakonec jsme došli až k dominantě Barcelony, chrámu Sagrada Familia. Je to skutečně obrovská impozantní stavba, která ještě stále není dokončena. Po večeři jsme se opět autobusem přesunuli zpět do přímořského letoviska Estartit.

V úterý jsme měli naplánovanou plavbu pirátskou lodí po okolí Costa Brava, kapitán nám ukázal místní skalnaté okolí a na závěr se žáci mohli vykoupat v místní průzračné laguně. Po relaxačním dni nás ve čtvrtek čekal opět výlet do Barcelony. Tentokrát jsme navštívili muzeum „CosmoCaixa“, která je takovou čtyřnásobně větší naší brněnskou „Vidou“. Nejzajímavější byla expozice tropického pralesa s největší sladkovodní rybou „Arapaimou“. Žáci se vyzkoušeli řadu pokusů na různých 3D modelech. Po obědě jsme navštívili park Guell, který skýtá zajímavé prvky přírodní architektury a nádhernou vyhlídku na celou Barcelonu. Večer jsme si prohlédli olympijský stadion, kde roku 1992 proběhly olympijské hry a také jsme navštívili kruhovitou stavbu, která byla slavná v minulosti velmi oblíbenou „koridou“ čili „býčími zápasy“, které jsou již dnes zakázané.

Poslední páteční den jsme si užili moře, bazén, sluníčko, nákup upomínkových předmětů. Pan učitel Novák s paní učitelkou Skalákovou vzali žáky do místní restaurace na tamní speciality a žáci, kteří nemají rádi mořské plody, šli do klasické místní restaurace. S plážovým volejbalem jsme tentokrát končili až se setměním a myslím si, že žáci si tento výlet opravdu užili a budou mít dlouho krásné zážitky. Pro dokreslení přikládám řadu fotografií z různých míst, které popisuji ve svém článku.

Na závěr si dovolím jedno velké poděkování. Pan řidič Pavel Vokál nás se svým kolegou nejen bezpečně dovezl po všech krásných místech, které popisuji ve svém článku, ale jeho kuchařské schopnosti zaslouží velké ocenění. Na závěr cesty, která v konečné délce mohla měřit i 4.500 km mu všichni žáci poděkovali velkým potleskem, ke kterému se já tímto připojuji.