Přichází konec školního roku a s ním se přiblížily sedmé ročníky k novému předmětu – chemii, který je čeká již od září. V hodinách fyziky jsme si proto zahráli na začínající badatelské chemiky. Žáci dostali připravené čtyři různé látky v kádinkách, označených písmeny A, B, C a D a měli zkoušet míchat, kombinovat a popisovat vlastnosti jak jednotlivých látek, tak látek spolu smíchaných.
Žáci mohli vypozorovat, že látka B je rozpustná ve vodě, stejně tak i látka A, nebo že látka C a B vytvoří zelenkavou kapalinu a látky D a A vypění a vzniká plyn.
Dalším úkolem bylo napsat, co se v tomto laboratorním cvičení naučili a zkusit odhadnout, co za látky se nacházelo pod jednotlivými písmeny.
Po dokončení této laboratorní práce přišlo ještě jedno zadání, a to vytvořit do plastových kádinek co nejvíce různých barev z látek, které měli při laboratorní práci k dispozici.
Žákům tyto pokusy přiblížily alespoň okrajově, a hlavně pozitivně chemii, protože je tato práce velmi bavila.
Za vyučující fyziky
Tereza Vodová






