Začínající badatelští chemici 7.A a 7.B

Přichází konec školního roku a s ním se přiblížily sedmé ročníky k novému předmětu – chemii, který je čeká již od září. V hodinách fyziky jsme si proto zahráli na začínající badatelské chemiky. Žáci dostali připravené čtyři různé látky v kádinkách, označených písmeny A, B, C a D a měli zkoušet míchat, kombinovat a popisovat vlastnosti jak jednotlivých látek, tak látek spolu smíchaných. 

Žáci mohli vypozorovat, že látka B je rozpustná ve vodě, stejně tak i látka A, nebo že látka C a B vytvoří zelenkavou kapalinu a látky D a A vypění a vzniká plyn. 

Dalším úkolem bylo napsat, co se v tomto laboratorním cvičení naučili a zkusit odhadnout, co za látky se nacházelo pod jednotlivými písmeny. 

Po dokončení této laboratorní práce přišlo ještě jedno zadání, a to vytvořit do plastových kádinek co nejvíce různých barev z látek, které měli při laboratorní práci k dispozici. 

Žákům tyto pokusy přiblížily alespoň okrajově, a hlavně pozitivně chemii, protože je tato práce velmi bavila.

Za vyučující fyziky

Tereza Vodová