Školní exkurze do Španělska – středisko El – Estartit

Ve dnech 31. 5. – 9. 6. 2024 proběhla školní exkurze do španělského letoviska El – Estartit, které se nachází na španělském pobřeží „Costa brava“. Po dlouhé cestě jsme dorazili do tohoto letoviska a udělali jsme s žáky poznávací okruh po okolí, podívali jsme se po městě a ukázali žákům všechna důležitá i zajímavá místa. Následující den po příjezdu jsme s žáky navštívili středověké historické město Palls s hradbami a středověkým pevnostním systémem. V zajímavých uličkách si žáci nakoupili řadu suvenýrů, podívali se do starověkého kostela a na závěr většině zachutnala výborná zmrzlina. Následující den nás čekal celodenní výlet do blízké Barcelony, kde jsme navštívili fotbalový stadion Nou Camp, kde hraje své zápasy fotbalový tým FC Barcelona, poté jsme se přesunuli do místního barcelonského přístavu, kde jsme navštívili místní akvária se žraloky a masožravými piraňami. Cestou do centra jsme viděli obrovskou sochu Kryštofa Kolumba, který ukazuje směrem k Americe a občerstvili jsme se v místní tržnici. Cestou k chrámu „Sagrada Familia“ jsme si ukázali několik Gaudiho zajímavých staveb. Ve volném dni jsme si užívali u moře, někteří žáci u bazénu a řada z nich si zahrála i plážový volejbal. Takový zájem o plážový volejbal jsem snad skutečně neměl a žáci mi udělali velkou radost a často jsme hráli až do pozdních večerních hodin. Ve středu nás pak čekala zajímavá plavba „Dračí lodí“ po okolních lagunách pobřeží „Costa brava“, kde si žáci mohli i zaplavat. Následující den jsme opět zavítali do Barcelony, tentokrát jsme začali svou exkurzi v muzeu „Cosmo Caixa“, které je obdobou brněnského Vida centra, navíc však doplněné o část tropického deštného pralesa, kde v místním bazénu najdeme největší sladkovodní rybu s názvem „Arapaima gigas“. Poté jsme se přesunuli do parku „Guell“, který je nádhernou přírodní památkou s Gaudiho zajímavými stavbami. Odsud jsme přejeli k olympijskému stadionu, kde se v roce 1992 konaly olympijské hry a na závěr jsme kolem katalánského národního muzea přešli do centrální části Barcelony, kde se v minulosti konala známá korida, či býčí zápasy, které jsou však již v poslední době zakázány.

Předposlední den pobytu jsme si užili krásného počasí, koupání v moři či v bazénu, abychom v sobotu ráno opět vyrazili na dlouhou cestu zpět.

Na závěr chci poděkovat oběma řidičům, a hlavně panu Vokálovi, který pro naše žáky skvěle vařil a pravidelně pro žáky připravoval snídani i večeři. Navíc naše žáky šťastně a bezpečně přivezl tam i zpět. V neposlední řadě také zaslouží poděkování p. průvodci Janu Novákovi, p. učiteli Vlastimilu Baníkovi a paní zástupkyni ředitele Daně Skalákové, kteří se žákům věnovali prakticky nepřetržitě.

Snad se budou líbit i některé fotografie z této velmi hezké a vydařené akce.