Vyučující

Vybrat kontakt

Vážení rodiče a milí žáci,

dotazujete se mě, zda si vybrat španělštinu  nebo němčinu.

Z mého pohledu, jakožto vyučujícího španělštiny (mám mezinárodní zkoušku a mnohaleté praktické zkušenosti), která je i mým velkým koníčkem, bych vyzdvihl tyto její přednosti:

- 21% lidí na zemi mluví právě tímto jazykem.

- Španělština je 2. nejrozšířenějším jazykem na světě.

 Jednoduchá gramatika. Nebo rozhodně jednodušší, než u jiných jazyků. Téměř vše se čte tak, jak se to píše a se skloňováním my Češi také problém nemáme.

 Rostoucí význam na trhu práce a nejen tam. Například v USA španělsky mluví více než 35 milionů obyvatel.

 Snazší cesta k dalším jazykům. Španělština má hodně společného například s italštinou, portugalštinou ale také francouzštinou. Učení se těmto jazykům budete mít se znalostí španělštiny tedy mnohem jednodušší.

- Je to zábava. Ve španělštině bylo nazpíváno plno krásných, veselých a energií nabitých songů, které si určitě na počátku léta rádi poslechnete i zazpíváte.

- Během posledních 10 let se poptávka po studiu španělštiny více než zdvojnásobila. Během 15 let bude na celém světě mluvit španělsky 500 miliónů lidí.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Těším se Vás a doufám, že se brzy uvidíme:-)))

UNA COSA IMPORTANTE: REÍR SE CADA DÍA:-)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Que vamos a hacer?

Espaňol 7. - 9. clase

semana 25.5. - 29.5.

děkuji všem za zaslané práce 

Nuevo deber:

mis planes de vacaciones:-)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Que vamos a hacer?

Espaňol 7. - 9. clase

semana 11.5. - 15.5.

Nuevo deber:

mi comida favorita

estoy esperendo de su receta (puede ser receta nacional o internacional)

a na konec pár frází:-)

Se lo he enseñado y se ha quedado con la boca abierta.

Tienes que ponerte las pilas, los exámenes se acercan.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Que vamos a hacer?

Espaňol 7. - 9. clase

semana 27.4. - 1.5.

- děkuji všem za zasláné prezentace a zároveň prosím všechny, kteří tak ještě neučinili, ať to rychle napraví:-)

Nuevo deber:

Tiempo libre - escribi me, que te gusta, que haces cuando tienes tiempo libre (opět poprosím poslat na můj email 4-5 větiček en espaňol)

 

a na konec pár frází:-)

apretarse el cinturón

cuando las ranas críen pelo

bailar con la más fea

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Que vamos a hacer?

Espaňol 7. - 9. clase

semana 20.4. - 24.4.

Mis estimados alumnos, 

estoy eperando por sus deberes y actualmente estoy triste, porque tengo poco, muy poco deberes en mi correo.

 

Takže děkuji těm, kteří úkol splnili a prezentaci mi již poslali (věru nebylo vás moc)

pro ostatní platí stále:

vytvoř prezentaci (en espaňol, por supuesto) na téma: známá osobnost (zpěvák, sportovec, umělec)

 

a na konec pár frází:-)

acostar se con las gallinas

llorar sobre la leche derramada

Te has caído del nido?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Que vamos a hacer?

Espaňol 7. - 9. clase

semana 14.4. - 17.4.

- deber para todos

vytvoř prezentaci (en espaňol, por supuesto) na téma: známá osobnost (zpěvák, sportovec, umělec)

na vaše práce se budu moc těšit:-)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Que vamos a hacer?

Espaňol 7. - 9. clase

semana 6.4. - 8.4.

 

Feliz pascua, vamos a descansar, relajar y disfrutar. Creo que, sera muy buen tiempo:-)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Que vamos a hacer?

Espaňol 7. - 9. clase

semana 30.3. - 3.4.

na provcičování a opakování slovíček a gramatiky doporučuji následující stránku:

https://www.youtube.com/channel/UCTyCyyV0eKfEoMWI_V11z6A

 

tradiční fráze:

Quien avisa no es traidor

Estar como una cabra

Ponerse de mala leche

Buscar tres pies al gato

 

y estoy eperando por su email:-)

Kdo bude chtít může mi poslat mejlík en espaňol:-)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Que vamos a hacer?

Espaňol 7. - 9. clase

semana 23.3. - 27.3.

repaso verbos ser x estar, cuando se utilizan

opakování slovíček a gramatiky (časování sloves)

tiempo libre - mis actividades

pokuste se vysvětlit význam následujících frází:

manos de oro

costar un ojo de la cara

dormir como un tronco

 

Kdo bude chtít může mi poslat mejlík en espaňol:-)

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------

Que vamos a hacer?

Espaňol 7. - 9. clase

- opakování slovíček a gramatiky (časování sloves)

- pokuste se vysvětlit význam následujících frází:

ser un avestrus

la mala hierba nunca muere

beber la sangre

perder la cabeza

estar en las nubes

 

Una cosa mas importante es...siempre hay esperanza que sera mejor:-)

Saludos JN

 

-----------------------------------------------------------------

přírodopis

týden 25.5.-29.5.

6. třída

poslední téma tohoto podivného školního roku - HMYZ

- stavba těla, znaky, dělení podle vývoje (dokonalá x nedokonalá proměna)

odkaz na video:

https://www.youtube.com/watch?v=_Wj_a400iyk

Otázky k samostatné práci:

1. Jaký je význam hmyzu?

----------------------------------------------------------------------------------------------

přírodopis

týden 11.5.-15.5.

6. třída

- vzdušnicovci: stavba těla, znaky, významné skupiny

odkaz na moc pěkné video:

https://www.youtube.com/watch?v=W5Zdn_QVYL0

 

Otázky k samostatné práci:

1 . Jaký je rozdíl mezi stonožkou a mnohonožkou?

2. Kde je možné potkat strašníka dalmátského?

3. Jaký je význam chvostoskoků?

-----------------------------------------------------------------------------------

 

přírodopis

týden 27.4.-1.5.

6. třída

Korýši: stavba těla, znaky, významné skupiny

odkaz na video:

https://www.youtube.com/watch?v=agy_ss2Jmpw

 

Otázky k samostatné práci:

1. Jaký je význam nižších korýšů?

2. Co jsou to antény a antenuly u korýšů?

3. K čemu slouží "vodní blechy"?

------------------------------------------------------------------------

 

přírodopis

týden 20.4.-24.4.

6. třída

posílám odkaz na video skupině pavoukovců:

https://www.youtube.com/watch?v=wEa1NGww2vg

další odkaz je na ostatní skupiny: sekáči, roztoči, štíři

https://www.youtube.com/watch?v=wEa1NGww2vg

 

Otázky k samostatné práci:

1. Jaký je rozdíl mezi sekáčem a pavoukem?

2. Jak se jmenuje jedovatý pavouk, který byl nedávno objevem na území ČR?

3. Vyskytují se na území ČR štíři?

------------------------------------------------------------------------------------------------------

přírodopis

týden 14.4.-17.4.

6. třída

Klepítkapci: znaky, stavba těla, významné skupiny

otázky k samostatné práci:

1. K čemu slouží snovací bradavky?

2. Jaký je rozdíl mezi sekáčem a pavoukem?

3. Které nemoci může přenášet klíště obecné

Pro zájemce přidávám odkaz na video, kde jsou jedovatí pavouci světa:

https://www.youtube.com/watch?v=vjno0YQZh_w

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

přírodopis

týden 6.4.-8.4.

6. třída

- Velikonoční prázdniny - odpočívejte a užívejte sluníčka:-)

--------------------------------------------------------------------------------------------

přírodopis

týden 30.3.-3.4.

6. třída

- doporučuji moc pěkné video na téma Kroužkovci:

https://www.youtube.com/watch?v=ZST_A8SKpfE

- Pijavky

- doporučuji video o historickém významu Pijavky lékařské v medicině

https://www.youtube.com/watch?v=6x2R7Td1_SM

 otázky k samostatné práci:

- Jaký je význam nitěnky obecné?

- Co je to kokon?

- K čemu slouží látky hirudin?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

týden 23.3.-27.3.

6. třída

- kroužkovci: znaky, stavba těla, zástupci

- do sešitu si nakresli anatomii žížaly obecné (obrázek je v učebnici), obrázek popiš

- otázky k samostatné práci:

Jaký je význam žížaly?

Co znamená fotofobie?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- zopakujte si měkkýše (znaky, stavba těla, zástupci)

- otázky k samostatné práci:

Kteří měkkýši se vyskytují v okolí vašeho bydliště?

Jaký je význam ulity (lastury)?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7. třída

přírodopis

týden 25.5.-29.5.

 

Rostliny jednoděložné x dvouděložné

odkaz na pěkné video:

https://www.youtube.com/watch?v=uWNyQfw9W_s

 

- prosím všechny, kteří mi ještě neposlali herbářovou položku nebo prezentaci...jsem stále v očekávání:-)

-----------------------------------------------------------------------------------------

7. třída

přírodopis

týden 11.5.-15.5.

- moc děkuji za zaslené prezentace a herbářové položky (a netrpělivě očekávám další:-))

 

Jehličnany (nové téma)

odkaz na moc pěkné video se zástupci jehličnanů:

https://www.youtube.com/watch?v=lHAEut5HKdw

 

bonusová otázka:

Kde je možné v našem okolí vidět jinan dvoulaločny?

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

7. třída

přírodopis

týden 27.4.-1.5.

- děkuji všem za zaslané prezentace a herbářové položky (a stále čekám na další:-))

 

Nahosemenné rostliny

- posílám odkaz na pěkné video:

https://www.youtube.com/watch?v=tDpBKxWgmCs

 

Otázka k samostatné práci:

1. Jaké jsou výhody a nevýhody pěstování srmku ztepilého?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

7. třída

přírodopis

týden 20.4.-24.4.

Tak co herbářová položka?

Pošlete mi fotečku vaší rostlinky:-)

Budu se těšit:-)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

7. třída

přírodopis

týden 14.4.-17.4.

- herbářová položka - venku je krásně (pokud tedy neprší), tak si myslím, že je ten vhodný čas na vytvoření herbářové položky (parametry mají všichni v sešitě)

- pokud si nebudeš vědět rady s názvem rostliny, tak ji vyfoť a pošli:-)

----------------------------------------------------------------------------------------------

7. třída

přírodopis

týden 6.4.-8.4.

- Velikonoční prázdniny - odpočívejte a užívejte sluníčka:-)

-------------------------------------------------------------------------------------------

7. třída

týden 30.3.-3.4.

prezentace už máte určitě všichni, že?:-))

- do sešitu si zakreslete a popište stavbu květu (str. 80)

- vysvětlete roszdíl mezi samosprašností a cizosprašností

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

7. třída

týden 23.3.-27.3.

- pracujte na prezentacích (čeledi rostlin)

- doporučuji udělat si přílohu k herbářové položce (informace o dané rostlině)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

- pracujte na prezentacích (čeledi rostlin)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8. třída

přírodopis

týden 25.5.-29.5.

čekám na prezentace a případné překvapení:-)

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8. třída

přírodopis

týden 11.5.-15.5.

 

Ekologie (nové téma)

úkol pro všechny:

vytvoř prezentaci na téma - Globální problémy lidstva (prosím zaslat na e-mail do konce května, moc se těším:-))

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

8. třída

přírodopis

týden 27.4.-1.5.

- děkuji za zaslané obrázky...u některých jsem se opravdu velmi pobavil:-)

Téma půdy zůstává i pro tento týden

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

8. třída

přírodopis

týden 20.4.-24.4.

Téma půdy - posílám odkaz na pěkné video:

https://www.youtube.com/watch?v=PArKw7dY4JM

 

PS: čekám na vaše obrázky - Homo erectus a Homo habilis (v poměru 1:10)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8. třída

přírodopis

týden 14.4.-17.4.

úkol: zjisti jaké jsou znaky moderního člověka, srovnej kapacitu lebky člověka dnešního typu a Homo erectus

- bonusový úkol:-)

nakresli do sešitu Homo erectus a Homo habilis (v poměru 1:10), kdo bude chtít, může mi poslat fotku svého obrázku:-)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

8. třída

přírodopis

týden 6.4.-8.4.

- Velikonoční prázdniny - odpočívejte a užívejte sluníčka:-)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

8. třída

týden 30.3.-3.4.

- pokud máte možnost, tak se podívejte na video: Putování s pravěkými lidmi I + II

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

8. třída

týden 23.3.-27.3.

- vývoj člověka

- pokud máte možnost, tak se podívejte na video: Putování s pravěkými lidmi

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- zopakujte si třetihory a čtvrtohory

- otázka k samostatné práci:

Které rostliny a živočichové jsou typické pro tyto období?

 

Učitel (Př, Šj)
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.