Deváťáci čtou dětem

Vytvořeno: 2. 8. 2019 Napsal Ivana Čermáková

Poté, co žáci deváté třídy již zvládli přijímací zkoušky na střední školy, měli jsme čas i na aktivity, které jsme dříve nestíhali. V rámci českého jazyka jsme devět let zdokonalovali svoje čtenářské dovednosti a teď nastal čas se pochlubit, jak krásně umíme číst. Po dohodě s učitelkami z mateřské školky jsme chodili číst dětem. Texty nám vybraly učitelky, tak, aby dětem byly srozumitelné a zajímavé a my jsme si je připravili. Někteří z nás měli mezi dětmi své sourozence, proto pro nás čtení bylo ještě zajímavější.  Cílem této akce bylo motivovat děti k pravidelnému čtení a prožívání společně strávených chvil nad knihou. Každodenní čtení dětem pro radost je nejúčinnější metoda výchovy čtenáře. Vyzkoušeli jsme si, že práci s takto malými dětmi není vůbec jednoduchá a je velmi náročné je zaujmout a udržet jejich pozornost. My jsme si to užili a doufáme, že za několik let i tyto děti najdou ve čtení zálibu a budou zase číst těm o hodně mladším.   

  Mgr. Ivana Čermáková a žáci 9. B třídy

Postřehy:

Když jsem se po letech vrátila do školky, zavalila mě vlna emocí. Nejkrásnější byly zaujaté pohledy dětí na úplně cizí osoby. Ještě než přišly všechny děti,  jsem si s drobotinou povídala. Jelikož nás tenhle rok čekaly přijímací zkoušky, zajímalo mě, čím by děti chtěly být. Zazněly povolání jako policista, nebo dokonce ošetřovatel koní. Největším překvapením pro mě bylo, že nikdo nechtěl být youtuberem. S dětmi jsem si společné čtení moc užila.                                                 Adéla

Děti ve škole byly moc hodné, vůbec nezlobily, nedělala žádné blbosti a poslouchaly pohádku. Potom odpovídaly na otázky ohledně toho, co v té pohádce bylo, všechno znaly. To nám někdy dělalo problémy. Pak mi zatleskaly a zamávaly. Celý den se mi zlepšil.

                                                                                                            Žaneta

Poté, co jsme přišly do školky, viděly jsme stydlivé pohledy dětí, což je pochopitelné. Při čtení na nás zvídavě koukaly. Po přečtení jsme se ptaly na různé otázky, na které děti znaly odpovědi. Děti byly příjemné i paní učitelky působily velmi mile.     Magda a Karolína

 

Nabídka ze školy na čtení dětem nás překvapila, ale zároveň potěšila. Velice se nám hodila k našemu ŠVP ( školnímu vzdělávacímu programu), který se zaměřuje na všechny oblasti rozvoje dětí. Jednou z těchto oblastí je i rozvoj předčtenářské gramotnosti, která s masivním nástupem informačních technologií značně pokulhává. Po dohodě s p. uč. českého jazyka Mgr. I. Čermákovou jsme deváťákům vybraly vhodné texty doplňující naše právě probíraná témata a mohly jsme začít. První odvážnou čtenářkou byla Adélka a myslíme si, že úkol zvládla na jedničku. Důkazem byly obrázky našich dětí, které zcela vystihovaly obsah textu a tudíž svědčily o jeho pochopení. Postupně jsme společně s dětmi a děvčaty z deváté třídy zažily ještě další dvě čtení. Děti byly nadšené, protože každá změna je vítána, ale při našem posledním setkání nad knihou přišlo i zklamání. Děvčata samozřejmě zvládla čtení opět na výbornou, ale děti očekávaly, že tentokrát přijdou pohádku přečíst kluci. Nedočkaly se. Tak snad se příští rok najde nějaký odvážný mladík, který se nezalekne třídy plné malých, zvědavých dětí a přijde se podělit o svoje čtenářské dovednosti. My Vás kluci neukousneme a věřte, že našim dětem uděláte opravdu radost. Těšíme se na všechna odvážné kluky a holky.

                                                                                                                      Kolektiv učitelek MŠ Otnice

Tento web používá cookies z důvodů zlepšení kvality obsahu a dostupnosti. Používám tohoto webu souhlasíte s použitím cookies.
Více informací Ok Nesouhlasím